JEST TEGO WIELE CZYM WAS MOŻE DPF ZASKOCZYĆ

Co to jest filtr cząstek stałych

W każdym nowym samochodzie diesel, wyprodukowanym po roku 2005 jest zamontowany przez producenta filtr cząstek stałych (DPF albo FAP). Ten mieści się w układzie wydechowym samochodu, a podobnie jak katalizator służy do filtracji spalin. DPF wychwytuje stałe zanieczyszczenia, takie jak: sadze, drobne jadowite rakotwórcze substancje i inne substancje zanieczyszczające powietrze.

Dobrze mieć w samochodzie namontowany filtr cząstek stałych, ponieważ dzięki niemu spełniacie wszystkie klasy emisyjne i uzyskacie zezwolenie na wjechanie do do stref niskoemisyjnych bez ograniczeń.

Pojęcia i ważne informacje

  • DPF: Oznaczenie filtra cząstek stałych w języku angielskim (diesel particulate filter).
  • FAP: Oznaczenie filtra cząstek stałych w języku francuskim (filtre a particulates)
  • PM: Cząsteczki stałe, sadze (particulate matter) zawarte w spalinach (węglowodany, siarczki itp.)
  • SmartClean®: Unikalna metoda renowacji DPF/FAP. Wykazuje największą skuteczność wśród wszystkich znanych i powszechnie używanych postępów renowacji.
  • Regeneracja pasywna: Następuje podczas dłuższej jazdy i stałej prędkości (jazda po autostradzie)
    a temperaturze gazów spalinowych około 400 °C.
  • Regeneracja aktywna: Wywołana po przebiegu 500 km, jeżeli nie odbyła się wcześniej regeneracja pasywna. Sztucznie zwiększy się temperaturę gazów spalinowych na 600 °C
    i osadzone zanieczyszczenia się spalą.
  • Dodatki: Dodane substancje wspierająca spalanie, niektóre typy DPF je wymagają.
  • Strefy niskoemisyjne: strefy, gdzie z samochodem bez DPF, czyli bez etykietki emisyjnej, nie można wjechać. Grożą wysokie mandaty.
  • Średnia cena nowego filtra: 8 500 zł (w zależności od producenta)
  • Średnia cena regeneracji: skorzystajcie z ceny promocyjnej 850 zł
  • Trwałość filtra: w zależności od modelu i typu samochodu, przeciętnie 100 000 – 120 000 km.

O problemach z filtrem DPF i ich rozwiązaniach.

Strefa klienta